navigate_next
Lavor warunki gwarancji – urządzenia do użytku profesjonalnego

GWARANCJA DOOR-TO-DOOR!

Gwarancja nie wyłącza, nie ogranicza, ani nie zawiesza uprawnień kupującego wynikających z przepisów o rękojmi za wady rzeczy sprzedanej.

Dla maksymalnego komfortu zakupów wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom w czasie trwania okresu gwarancji oferujemy gwarancję w systemie door-to-door. Czyli "od drzwi do drzwi", tzn. bezpłatny: odbiór, naprawa oraz dostarczenie urządzenia.

WARUNKI OGÓLNE GWARANCJI:

1. Sprzedawca gwarantuje bezusterkową pracę urządzenia w okresie 24 miesięcy od daty zakupu wpisanej w kartę gwarancyjną i zgodnie z dowodem zakupu. Baterie i prostowniki objęte są gwarancją 12 miesięcy.

2. Niniejszą gwarancją objęte są usterki produktu spowodowane wadami materiałowymi, wadliwymi częściami lub defektami produkcyjnymi.

3. W przypadku niewłaściwego działania urządzenia użytkownik jest zobowiązany niezwłocznie przerwać pracę oraz zgłosić usterkę do sprzedawcy.

4. Klient zobowiązuje się do dokonywania okresowych, odpłatnych przeglądów technicznych urządzenia przez Autoryzowany Serwis LAVOR (zgodnie z tabelą).

5. Klient zobowiązany jest do dokonania przeglądu w okresie 14 dni od dnia powstania zobowiązania przeglądu okresowego, niewykonanie przeglądu skutkuje utratą gwarancji.

6. Sprzedawca zobowiązany jest do wykonania przeglądu zerowego.

7. Wykryte w okresie gwarancji wady będą usuwane przez autoryzowany serwis w terminie 14 dni roboczych, a w szczególnych przypadkach w terminie 28 dni od daty dostarczenia urządzenia do serwisu.

8. W przypadku odsyłki części na ekspertyzę do producenta zastrzega się prawo rozpatrzenia roszczeń gwarancyjnych do 60 dni.

WARUNKI NAPRAW GWARANCYJNYCH:

1. Warunki przyjęcia i wykonania naprawy na koszt sprzedawcy:

- zgłoszenie na piśmie u sprzedawcy na druku zgłoszenia naprawy gwarancyjnej (tzw.CLAIM FORM)

- poprawnie wypełniona karta gwarancyjna, podpisana przez sprzedawcę i klienta, bez poprawek i skreśleń; z danymi klienta i sprzedawcy zgodnymi z dowodem zakupu

- czytelny numer fabryczny urządzenia, zgodny z numerem wpisanym do karty gwarancyjnej

- prowadzony rejestr (książka) pracy urządzenia (jeśli została przewidziana i dostarczona przez sprzedawcę)

- dostarczenie kompletnego urządzenia do serwisu, plomby gwarancyjne w stanie nienaruszonym

- ocena serwisu wskazująca winę producenta jako przyczynę wady fizycznej urządzenia

- dokonywanie przeglądów gwarancyjnych zgodnie z tabelą

2. Okres gwarancji ulega przedłużeniu o czas upływający pomiędzy dniem przyjęcia reklamowanego urządzenia do serwisu LAVOR, a dniem wydania sprawnego urządzenia.

3. Wszystkie części wymienione w procesie reklamacyjnym są objęte gwarancją do końca okresu gwarancji podstawowej urządzenia. Okres trwania gwarancji na wymienioną część nie ulega przedłużeniu.

4. W przypadku, kiedy na czas naprawy zostanie dostarczone urządzenie zastępcze, okres gwarancji nie przedłuża się o czas naprawy.

5. Reklamowane urządzenie winno być dostarczone z kompletnym wyposażeniem standardowym, czyste, z czytelną tabliczką znamionową i nadrukami.

6. Czyszczenie brudnego urządzenia przed dokonaniem naprawy odbywa się na koszt klienta.

7. Silnik spalinowy będący podzespołem urządzenia marki LAVOR podlega zasadom eksploatacji określonym przez producenta silnika i procedurze gwarancyjnej świadczonej przez jego autoryzowany serwis w Polsce.

8. W przypadku nieuzasadnionego wezwania serwisu klient ponosi koszt transportu i czasu poświęconego na dojazd i wyjaśnienie sprawy według cennika obowiązującego w serwisie.

9. Karta gwarancyjna jest jedyną podstawą do bezpłatnego dokonywania napraw gwarancyjnych. Do dokonywania wpisów w karcie gwarancyjnej jest uprawniony wyłącznie sprzedawca posiadający Autoryzowany Serwis lub Serwis Centralny LAVOR.

10. Karta bez właściwych wpisów (daty sprzedaży, nazwa i typ urządzenia, numer fabryczny, pieczątka i podpis sprzedawcy) bądź z poprawkami naniesionymi przez osoby nieupoważnione jest nieważna.

WARUNKI ODMOWY PRZYJĘCIA:

1. LAVOR odmawia przyjęcia w ramach gwarancji tylko w przypadku:

- dostarczenia zdekompletowanego urządzenia, urządzenia z naruszonymi plombami zabezpieczającymi - urządzenia powypadkowego (zniszczenie mechaniczne, termiczne)

- zniszczenia na skutek pożaru

- zalania lub szkodliwego działania środowiska (niska lub wysoka temperatura, wilgoć, działanie środków chemicznych)

- braku odpowiednich zabezpieczeń w instalacjach, w których pracuje urządzenie (brak fazy, złe podłączenie urządzenia, zerowanie, zabezpieczenie przed spadkiem napięcia)

- ingerencji osób pracujących urządzeniem w układ sterowania i sposób podłączenia urządzenia

- nieważnego dokumentu gwarancyjnego oraz braku dowodu zakupu

- braku udokumentowanych okresowych przeglądów technicznych urządzenia wykonanych w autoryzowanym serwisie LAVOR

2. W razie stwierdzenia przyczyny usterki innej niż wada fizyczna tkwiąca w urządzeniu, LAVOR odmawia uznania z tytułu gwarancji powiadamiając klienta w formie pisemnego uzasadnienia.

3. Serwis dokonuje napraw uszkodzeń powstałych z winy użytkownika w okresie gwarancji na zlecenie klienta, jednak z chwilą gdy uszkodzenie spowoduje trwałe zmiany w jakości lub funkcjonowaniu urządzenia, gwarancja ulega wygaśnięciu.

GWARANCJĄ JAKOŚCINIE SĄ OBJĘTE WADY:

1. Spowodowane użytkowaniem urządzenia niezgodnym z instrukcją obsługi, przeznaczeniem oraz nieprawidłowym podłączeniem.

2. Wywołane pracą bądź składowaniem urządzenia w skrajnie niekorzystnych warunkach, tzn. dużej wilgotności, zapylenia, zbyt niskiej lub zbyt wysokiej temperatury otoczenia (mróz lub przegrzanie).

3. Części zamiennych oraz elementów wyposażenia podlegających normalnemu zużyciu eksploatacyjnemu:

Urządzenia wysokociśnieniowe - (okres badania urządzenia: co 6 miesięcy, pierwsze po 2 miesiącach lub 50h pracy) - dysza ciśnieniowa, dysza do piaskowania, inżektor, uszczelnienia pompy wysokociśnieniowej, gumowe elementy uszczelniające wysoko i niskociśnieniowe, tłoki, zaworki ssawne i tłoczne; uszkodzenia węża wysokociśnieniowego spowodowane zgnieceniem, uszkodzeniem mechanicznym lub chemicznym uszkodzeniem osłony zbrojenia węża oraz zmęczeniem materiałowym; zanieczyszczona dysza paliwa, zatarta pompka paliwa; zatarcie układu przeniesienia napędu pompy wywołane brakiem oleju; szczotki silników elektrycznych

Automaty myjące - (okres badania urządzenia: co 6 miesięcy, pierwsze po 2 miesiącach lub 50h pracy) -szczotki, listwy odsysające, uszczelki, paski napędowe, bezpieczniki, wady akumulatorów i prostowników spowodowane nieumiejętną obsługą (brakiem ładowania przez min 1 mc lub zanieczyszczeniem połączeń baterii) lub niewłaściwym podłączeniem, koła jezdne, węże ssawne i spustowe, szczotki silników elektrycznych, filtry, linki, inne elementy uszkodzone w wyniku nieprawidłowej eksploatacji (uszkodzenia mechaniczne), uszkodzenia turbin ssawnych wywołanych przez zanieczyszczenia, brak filtrów lub zalanie wodą

Zamiatarki - (okres badania urządzenia: co 4 miesiące, pierwszy przegląd po 2 miesiącach lub 50h pracy) - szczotki (zasadnicza i boczna), gumowe fartuchy komory zamiatającej, filtry: pyłowe, powietrza, paliwa i oleju (dot. spalinowego silnika napędowego), filtr oleju hydraulicznego, paski napędowe, wady powstałe w skutek zablokowania układu przeniesienia napędu, bezpieczniki, wady akumulatorów i prostowników spowodowane nieumiejętną obsługą (brakiem ładowania przez min 1 mc lub zanieczyszczeniem połączeń baterii) lub niewłaściwym podłączeniem, koła jezdne

Odkurzacze, odkurzacze ekstrakcyjne - (okres badania urządzenia - co 6 miesięcy) - szczotki, ssawki, wszelki rodzaje filtrów, uszkodzenia turbin ssawnych wywołanych przez zanieczyszczenia lub zalanie wodą, szczotki silników elektrycznych bądź wypracowanie komutatora, uszkodzenia mechaniczne bądź zmęczeniowe węży ssawnych, zatarcie pompki natryskującej

Generatory pary - (okres badania urządzenia - co 4 miesiace) - dysze, nasadki szczotkowe, uszkodzenia spowodowane przez kamień kotłowy, uszkodzenia węży parowych, zatarcie pompki natryskującej

4. Spowodowane zanieczyszczeniami wody, paliwa, powietrza.

5. Powstałe wskutek stosowania innych środków chemicznych niż zalecane przez producenta dla danego typu urządzenia, niestosowanie się do uwag eksploatacyjnych przy korzystaniu ze środków chemicznych.

6. Uszkodzenia termiczne spowodowane stosowaniem niewłaściwego paliwa, zasysania cieczy łatwopalnych, bądź tlących się zanieczyszczeń, zaburzeniem chłodzenia silnika, zaburzeniem wylotu spalin, zastosowaniu niewłaściwych bezpieczników, zasilaniem urządzenia wodą o wyższej temperaturze niż wskazana w instrukcji obsługi.

7. Uszkodzenia wynikłe z zaniechania przez użytkownika czynności konserwacyjnych przewidzianych w instrukcji obsługi i dokumentach towarzyszących.

8. Uszkodzenia wynikłe ze stosowania nieoryginalnych, niewłaściwych dla danego modelu części zamiennych i wyposażenia, wykonywaniem napraw i przeróbek przez osoby nieupoważnione.

9. Usterki powstałe wskutek kontynuowania pracy z uszkodzonymi częściami bądź elementami wyposażenia.

10. Sprzedawca jest zwolniony od odpowiedzialności z tytułu gwarancji za wady urządzenia wynikające z nadmiernego zużycia części czy podzespołów, które jest wywołane przez zbyt intensywną pracę.